Wybieramy gimbala
2015-09-01
Zakup samego drona to nie koniec naszych wydatków, jeśli rzeczywiście chcemy, by było to urządzenie pozwalające na nagrywanie profesjonalnych filmów lub wykonywanie efektownych zdjęć z perspektywy lotu ptaka. Jeżeli do zakupionego przez nas drona nie był dołączony gimbal ? urządzenie do stabilizacji obrazu i sterowania ruchem kamery podwieszonej pod dronem ? będziemy musieli dokupić takie urządzenie na własną rękę. Niestety profesjonalne gimbale nie są urządzeniami tanimi. Ich zakup, w zależności od wybranego przez nas modelu urządzenia, to wydatek rzędu kilkuset lub nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Szukając gimbala dopasowanego do naszych potrzeb, pierwszą rzeczą, na jaką powinniśmy zwrócić uwagę, jest konstrukcja takiego sprzętu. Gimbal musi być po prostu dostosowany konstrukcyjnie do obsługi konkretnych typów kamer lub aparatów fotograficznych, musi również pasować do rozmiarów zakupionego przez nas drona. Z tego powodu przed zakupem wybranego modelu urządzenia zawsze powinniśmy zapoznać się z dołączoną do niego specyfikacją techniczną lub poprosić o pomoc sprzedawcę. Zasadniczo możemy wybierać pomiędzy gimbalami przystosowanymi do obsługi aparatów kompaktowych, niewielkich amatorskich lustrzanek, profesjonalnych lustrzanek, małych kamer sportowych lub większych, w pełni profesjonalnych kamer cyfrowych.
Kolejna rzecz, na którą powinniśmy zwrócić uwagę, to oferowany przez gimbala poziom stabilizacji obrazu oraz możliwy zakres ruchu oka kamery-aparatu. Aktualnie w sprzedaży dostępne są modele 2 i 3-osiowe do zastosowań amatorskich, a także gimbale ręczne oraz profesjonalne gimbale pracujące w trybie 360 stopni. Dla nagrywania efektownych, płynnych filmów z wysokości kilkudziesięciu lub nawet kilkuset metrów, zupełnie wystarczające będą gimbale 3-osiowe. Dzięki nim mamy możliwość w miarę swobodnego, zdalnego sterowania ruchem kamery, a co najważniejsze, zapewniają one dobrą stabilizację niewielkich rozmiarowo kamer i aparatów, także lustrzanek. Dodatkowo urządzenia tego typu możemy kupić już za kilkaset złotych, co przy ogólnym koszcie zakupu drona nie wydaje zbyt wygórowaną ceną.
Szukając gimbala dopasowanego do naszych potrzeb, pierwszą rzeczą, na jaką powinniśmy zwrócić uwagę, jest konstrukcja takiego sprzętu. Gimbal musi być po prostu dostosowany konstrukcyjnie do obsługi konkretnych typów kamer lub aparatów fotograficznych, musi również pasować do rozmiarów zakupionego przez nas drona. Z tego powodu przed zakupem wybranego modelu urządzenia zawsze powinniśmy zapoznać się z dołączoną do niego specyfikacją techniczną lub poprosić o pomoc sprzedawcę. Zasadniczo możemy wybierać pomiędzy gimbalami przystosowanymi do obsługi aparatów kompaktowych, niewielkich amatorskich lustrzanek, profesjonalnych lustrzanek, małych kamer sportowych lub większych, w pełni profesjonalnych kamer cyfrowych.
Kolejna rzecz, na którą powinniśmy zwrócić uwagę, to oferowany przez gimbala poziom stabilizacji obrazu oraz możliwy zakres ruchu oka kamery-aparatu. Aktualnie w sprzedaży dostępne są modele 2 i 3-osiowe do zastosowań amatorskich, a także gimbale ręczne oraz profesjonalne gimbale pracujące w trybie 360 stopni. Dla nagrywania efektownych, płynnych filmów z wysokości kilkudziesięciu lub nawet kilkuset metrów, zupełnie wystarczające będą gimbale 3-osiowe. Dzięki nim mamy możliwość w miarę swobodnego, zdalnego sterowania ruchem kamery, a co najważniejsze, zapewniają one dobrą stabilizację niewielkich rozmiarowo kamer i aparatów, także lustrzanek. Dodatkowo urządzenia tego typu możemy kupić już za kilkaset złotych, co przy ogólnym koszcie zakupu drona nie wydaje zbyt wygórowaną ceną.
Pokaż więcej wpisów z
Wrzesień 2015