ZOBACZ SUROWE MATERIAŁY Z NOWEGO TYPHOON H3 Z KAMERĄ LEICA ION L1 PRO

2020-01-30
ZOBACZ SUROWE MATERIAŁY Z NOWEGO TYPHOON H3 Z KAMERĄ LEICA ION L1 PROZ nieskrywaną ekscytacją prezentujemy owoc współpracy Yuneec i Leica, czyli Typhoon H3 z kamerą ION L1 Pro. H3 jest następcą H PLUSa: jest to sześciowirnikowiec oparty o sprawdzony kontroler lotu PX4, o składanych ramionach, podnoszonym podwoziu i z gimbalem umożliwającym nieskończone obracanie kamerą wokół osi pionowej. Dzięki składanym ramionom możemy transportować go w dedykowanym plecaku lub twardej walizce. W trybie sport rozpędza się do 72 km/h i jak każdy Typhoon H, doskonale radzi nawet z silnym wiatrem. H3 został wyposażony w różne nowe opcje, takie jak możliwość edycji krzywych reakcji drążków, co bardzo przyda się np. użytkownikom wykonującym ręcznie złożone ujęcia filmowe.

Wykonaliśmy pierwsze loty i choć mamy tego drona dopiero kilka dni i wciąż uczymy się niuansów nowego sprzętu, to chcielibyśmy pokazać co ciekawsze ujęcia, jakie udało nam się zrobić. Prezentowane materiały z drona zarejestrowano na ustawieniach domyślnych i bez jakiejkolwiek obróbki. Ujęcia filmowe były wykonane bez użycia inteligentnych trybów lotu, którymi H3 dysponuje, a krzywe reakcji drążków również pozostały fabryczne.

Oprócz surowych materiałów z kamery ION L1 Pro, w tym artykule zamieszczamy też zdjęcia studyjne przedstawiające drona i osprzęt zawarty w zestawie, oraz screenshoty z aparatury, pokazujące realizację ciekawych i nowych funkcji.

  1. Screenshoty z menu
  2. Zdjęcia drona i zestawu
  3. Surowe zdjęcia z kamery Yuneec/Leica Ion L1 Pro
  4. Surowe filmy z kamery Yuneec/Leica Ion L1 Pro



W pierwszej kolejności przespacerujmy się po menu:


Yuneec Typhoon H3 ST16 Screenshot

Tryby zdjęć: pojedyncze, seria, interwał czasowy, automatyczny bracketing i panorama (do wyboru dookólna lub półsferyczna)



Yuneec Typhoon H3 ST16 Screenshot

Różne opcje balansu bieli, w tym ustawienie ręczne wg. temperatury barwowej w Kelwinach



Yuneec Typhoon H3 ST16S Screenshot

Wybór sposobu pomiaru: centralny, uśredniony, lub pomiar w wybranym punkcie (wystarczy dotknąć punkt na ekranie)



Yuneec Typhoon H3 ST16S Screenshot

Opcje kolorystyczne zdjęcia: normalne, jaskrawe, WDR (Wide Dynamic Range - duża dynamika tonalna), czarno-białe i użytkownika.



Yuneec Typhoon H3 ST16S Screenshot

Ręczne ustawienia kolorystyki zdjęcia: jasność, kontrast, nasycenie



Yuneec Typhoon H3 ST16S Screenshot

Ogólne opcje zdjęć: wyświetlanie siatki, histogramu, punktu centralnego. Histogram można dowolnie przemieszczać po ekranie.



Yuneec Typhoon H3 ST16S Screenshot

Opcje kolorystyczne dla filmów: kolory normalne, jaskrawe, WDR (Wide Dynamic Range - szeroki zakres dynamiki tonalnej), 10-bit Log (neutralna, płaska kolorystyka przeznaczona do postprocessingu), biało-czarne, użytkownika



Yuneec Typhoon H3 ST16S Screenshot

Użytkownik może sam wybrać, co włącza pozycja S na przełączniku trybów lotu: może to być Sport Mode (zwiększona prędkość i zwrotność), lub Smart Mode (tryb łatwej orientacji)



Yuneec Typhoon H3 ST16S Screenshot

Inne ustawienia drona: możliwość wyłączenia wszystkich lub przednich świateł na ramionach, ręczny tryb lotu, wyłączenie GPS, oraz edycja krzywych reakcji drona na drążki



Yuneec Typhoon H3 ST16S Screenshot

Ekran edycji krzywych reakcji drona na drążki. Przykładowe zastosowanie, to wypłaszczenie krzywej "turn left/right" w centralnej części. Dzięki temu niewielkie wychylenia drążka osi yaw (obrót wokół osi pionowej) powoduje bardzo delikatny obrót drona wokół własnej osi, co ułatwia subtelne i płynne zmiany kierunku lotu. Dron wykona szybszy obrót dopiero przy mocnym wychyleniu drążka. Inaczej mówiąc, zmniejszamy czułość drążka w jego centralnym zakresie, a zwiększamy w skrajnym.




Przyjrzyjmy się teraz samemu Typhoonowi H3, kamerze LEICA ION L1 Pro, oraz dołączonym do zestawu akcesoriom.



Yuneec Typhoon H3, LEICA ION L1 PRO, ST16S




Yuneec Typhoon H3, LEICA ION L1 PRO, ST16S

Czarny element z boku kamery to slot na filtry optyczne





Yuneec Typhoon H3, LEICA ION L1 PRO, ST16S




Yuneec Typhoon H3, LEICA ION L1 PRO, ST16S





Przejdźmy teraz do naszym zdaniem najciekawszej części artykułu, czyli zdjęć z kamery Leica Ion L1 Pro. Jak już pisaliśmy na wstępie, zdjęcia i filmy nie były poddawane żadnej obróbce i są przedstawione w takiej postaci, w jakiej zostały zgrane z karty pamięci. Każde z nich było wykonane z formacie JPG + (RAW) DNG. Zdjęcie w JPG są wyświetlane w artykule, a ich wersje DNG są dostępne do pobrania poniżej. Aby zobaczyć zdjęcie w pełnej rozdzielczości, kliknij na zdjęcie prawym klawiszem i wybierz "pokaż obraz", lub "zapisz obraz jako..." aby je zapisać i otworzyć za pomocą programu do przeglądania zdjęć.



Yuneec Typhoon H3, LEICA ION L1 PRO, ST16S

Typhoon H3 Leica

Yuneec H3 Leica

Yuneec Typhoon H3, LEICA ION L1 PRO, ST16S




Linki do pobrania zdjęć w formacie RAW (DNG):
Zdj. 1 Wiadukt
Zdj. 2 Brama Poznania 
Zdj. 3 Katedra z dala 
Zdj. 4 Katedra z bliska 




Zachęcamy też do pobrania i obejrzenia filmów. Zostały nagrane z użyciem codeca h.264 (dostępny również h.265) w formacie MP4, w rozdzielczości 3840x2160, picture mode: normal. Sterowanie dronem, oraz kamerą wykonywała naraz jedna osoba, bez użycia automatyzacji (inteligentnych trybów lotu). Ustawienia reakcji drążków były domyślne, bez zmian po wyciągnięciu z drona z pudełka. Ze względu na duży rozmiar i bitrate filmy te mogą spowalniać działanie przeglądarki lub mogą nie wyświetlać się poprawnie. Dlatetgo zachęcamy do pobrania filmów i odtworzeniu ich na komputerze w trybie pełnoekranowym. Opcja pobrania jest dostępna po kliknięciu prawym klawiszem na film.

Film 1. Pociąg o zmroku - w tym filmiku w czasie dziewiczego lotu H3 nadjeżdżający pociąg zaskoczył operatora. Takiej okazji do dobrego ujęcia nie można było przepuścić, więc aby dogonić pociąg, operator włączył tryb sport, przez co dron czasie największego przyspieszenia osiągnął takie wychylenia, że ramiona weszły w kadr na 0,5 sekundy :).




Film 2. Brama Poznania. Sterowanie dronem oraz gimbalem wykonywal naraz jeden operator, bez użycia inteligentnych trybów lotu.




Film 3. Samochód. H3 nie miał problemu żeby nadążyć mimo, że użyto trybu lotu Angle (nie Sport).



Film 4. Ten klip został nakręcony w trybie 10-bit YLOG. Jest to tryb przeznaczony do postprodukcji filmowej, ze szczególnym uwzględnieniem edycji dynamiki tonalnej i kolorów. Kolorystyka nagranego materiału jest płaska i neutralna, dzięki czemu łatwo poddaje się obróbce.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel